تصاویر زیبا . عکس های سریال امپراطور دریا . سرزمین بادها

تصاویر زیبا . تصاویر زیبا . سرزمین بادها . yangom . یانگم . سرزمین بادها . عکس جانگهوا . عکس های بانو جمی . عکس های یانگوم . تصاویر سریال دختر امپراطور . عکس های سریال امپراطور دریا . عکس های یانگم . جانگهوا . عکس هاجین . 11,468,960

تصاویر زیبا . عکس های سریال امپراطور دریا . سرزمین بادها

تصاویر زیبا . تصاویر زیبا . سرزمین بادها . yangom . یانگم . سرزمین بادها . عکس جانگهوا . عکس های بانو جمی . عکس های یانگوم . تصاویر سریال دختر امپراطور . عکس های سریال امپراطور دریا . عکس های یانگم . جانگهوا . عکس هاجین . 11,468,960

حکیم ارد بزرگ

حکیم ارد بزرگ ، ارد بزرگ ، حکیم ارد بزرگ ویکیپدیا ، حکیم ارد بزرگ در کتاب سرخ ، حکیم ارد ، حکیم ارد بزرگ کیست؟ ، حکیم ارد بزرگ که بود ، حکیم ارد بزرگ ویکی ، حکیم ارد بزرگ wikipedia ، سخنان حکیم ارد بزرگ ، سخنان حکیم ارد ، سخنانی از حکیم ارد بزرگ ، حکیم ارد بزرگ ایرانی ، جملات حکیم ارد بزرگ ، حکیم ارد بزرگ کیست ، دیدار با حکیم ارد بزرگ ، حکیم ارود بزرگ ، حکیم ارد ، حکیم ارد بزرگ یا دکتر علی شریعتی ، دشمنان حکیم ارد بزرگ ، دین حکیم ارد بزرگ ، دانلود کتاب سرخ حکیم ارد بزرگ


حکیم ارد بزرگ چهارمین حکیم تاریخ ایرانزمین و پدر حکمت اردیسم است سه حکیم پیش از او عبارتند از : حکیم بزرگمهر ، حکیم فردوسی و حکیم خیام نیشابوری . گفته می شود ریشه حکیم ارد بزرگ به دودمان سلجوقیان می رسد در واقع او از تبار ملک شاه سلجوقی است کسی که دستور تکثیر شاهنامه را داد و از خواجه نظام الملک خواست تاریخ خورشیدی را در برابر تاریخ قمری توسط دانشمندان بزرگ آن زمان همانند خیام نیشابوری فراهم آورد.


نام مهمترین اثر حکیم ارد بزرگ کتاب سرخ می باشد .
حکیم در 34 فرگرد (فصل) کتاب نامه سرخ نظرات خردمندانه خود را پیرامون هستی بیان کرده است این کتاب در مجموع دارای  ۱۰۴۳ سخن برگزیده است .



حکیم ارد بزرگ از زبان خودش :
(فرگرد ارد ، کتاب سرخ)


اُرُد ، یک ایرانی است ، نام شناسنامه ایی او مجتبی شرکاء می باشد . در شهر مشهد زاده شد ، پدرش محمد تقی شرکاء فرزند بابا ، از شهر شیروان در خراسان شمالی ، او مردی بسیار نیک و مهربان بود تا آخرین زمان زندگی ، دل به کانون گرم خانواده اش داشت . مادر اُرُد ، فاطمه جاهد طبسی از ایل قشقایی شیراز ، او زنی دانش آموخته و دلسوز بود که همه عمر برای رشد فرزندان دلبندش کوشش نمود . اُرُد سه برادر به نام های مرتضی ، مصطفی و مجید دارد و سه خواهر به نام های فروغ ، ملیحه و الهه ، او یک زندگی زناشویی ناموفق داشت این زندگی زناشویی 5 سال به طول انجامید و حاصل آن دختری به نام غزاله است ، غزاله از 4 سالگی با پدر زندگی می کند . ارد دیگر هیچگاه ازدواج ننمود و تمام زمان خود را صرف تربیت فرزند و نوشتن اندیشه هایش کرد . شادی بر لب بام خانه اُرُد ننشست ، اما همواره برای همگان پیک شادی ، دوستی و مهر بوده است ، آنچه او دوست داشت از او گرفته شد پس او ماند و مشتی سخن و دلی هزار پاره . آری اُرُد واژگانی شد به دهان همگان ، آدمیان هزاردستان سخنان او شدند ، او خود در زندان سرد تنهایی و امید برای بالندگی سرزمین مادری ، تا کدام خنجر زهرآگین ، پرنیان تن و واژگان او را بشکافد و به این داستان غم انگیز پایان دهد ...



تصویری از اجداد حکیم ارد بزرگ






اجداد و خاندان حکیم ارد بزرگ :

پدر پدر پدر بزرگ : بابا شرکاء - در شهر شیروان خراسان شمالی
پدر پدر بزرگ : جعفر شرکاء
پدر بزرگ : بابا شرکاء
پدر بزرگ - مادری : غلامحسین جاهد طبسی - در شهر شیراز و از ایل قشقایی

پدر : محمد تقی شرکاء
مادر : فاطمه جاهد طبسی

پدر و مادر حکیم در شهر مشهد ازدواج نموده و تا پایان عمر با فرزندانشان در محله عشرت آباد این شهر زندگی کردند . آرامگاه پدر و مادر حکیم در خواجه ربیع مشهد می باشد . لازم به ذکر است حکیم زاده شهر مشهد بوده و دومین فرزند خانواده می باشند . حکیم ارد بزرگ هم اکنون در قید حیات بوده و در شهر کرج مرکز استان البرز زندگی می کنند.

برادران حکیم  :
مرتضی شرکا
مصطفی شرکا
مجید شرکا

خواهران حکیم  :
فروغ شرکا
ملیحه شرکا
الهه شرکا

تنها فرزند حکیم  :
غزاله شرکا







مجسمه و تندیس حکیم ارد بزرگ - ساخته عقیل اصلی چوکانلو در شهر شیروان


حکیم ارد بزرگ از زبان دوستداران او :

احمد شاه مسعود می گوید :


من و ارد [حکیم ارد بزرگ ایرانی] زاده یک سرزمین بزرگ هستیم .
احمد شاه مسعود چند ماه پیش از کشته شدنش می گوید : هنگامی که نوشته های ارد دانا را می خوانم می بینم آرزو هایم را نوشته است .

بی نظیر بوتو می گوید :


ما با کشورهای منطقه و بخصوص ایران ، اساطیر ، فرهنگ و تاریخی مشترک داریم من هم همانند بزرگانی نظیر "اقبال لاهوری" و "ارد بزرگ" تمایل دارم کشورهای ما بر اساس فرهنگ و ریشه های مشترک هر روز بیشتر از پیش به هم نزدیک شوند .


دکتر شبرنگ عطایی (پژوهشگر و محقق افغانستان) می گوید :


ارد بزرگ اسطوره عصر درعرصه وحدت دوباره فرهنگ والای پارسی درمنطقه است . پارسی زبانان امروز بیشتر از هر وقت بوجود شخصیت هایی چون ارد در ایران و شکوه شهید گشته احمد شاه مسعود در افغانستان که دوست و همفکر ارد بزرگ بود ضرورت دارند .دولت ها و مردم فرهنگ دوست ارین باید نظریه های این دو شخصیت تاربخ عصر حاضر را در عمل پیاده کنند.


فرزانه شیدا (ادیب و سراینده ایرانی مقیم کشور نروژ و نویسنده کتاب یازده جلدی بُعد سوم آرمان نامه حکیم ارد بزرگ ) می گوید :


چیزی که انسان نیازمند آن در طول راه سفر عمر خویش است و در درون « خویش» خود همواره در این باور زندگی میکند که امید و آرزو را می توان رنگی از حقیقت داد و بر اساس خواسته های زندگی خود گام برمی دارد و در راه سرنوشت انسان می بایست فانوس وچراغی از سخنان *ارد بزرگ ,این عالم بزرگ اندیشه را در سیاهی های دنیای ناشناخته ای که به شناخت آن نیازمندیم به همراه داشته باشد وحتی کلمه به کلمه ی آنرا به خاطر و دل بسپارد و هر کجا در جائی و منطقه ای از زندگی دچار سستی و نا امیدی شد به مرور دوباره ی افکار و ایده های حکیم ارد بزرگ بنشیند چرا که تمامی این جملات طلائی و این پندهای زّرین به «معرفت انسانی »در میدان خرد یک به یک , جنبه علمی و کاربردی ثابت شده ای را در علوم پایه زندگی داراست و بر این اساس می توان «*حکیم ارد بزرگ را اسطوره راه و اندیشه » نامید.


شکوهه عمرانی (فعال اجتماعی کشور سوییس ، شاعر و مترجم کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به زبان فرانسوی) می گوید :


اندیشه ها و افکار ارد بزرگ بسیار متعالی است و امیدوارم روزی خواسته های وی در مورد همگرایی ، اتحاد و حقوق تاریخی به مرحله ی اجرا در آید و آنروز روز سربلندی و غرور هر فرد ایرانی و وطن دوست خواهد بود و بازگشت ایران به عظمت و شکوه دیرین و بازیابی جایگاه واقعی خویش در دنیا . بسیار خوشوقتم که موفق به ترجمه ی بخشی از سخنان ارد بزرگ گردیدم .


الیان ایژن هیر (رئیس انجمن هنری ارت کلوب و رئیس انجمن دفاع از منافع منطقه ی شامپل در شهر ژنو - کشور سوییس) می گوید :


در بین سخنان ارد بزرگ ، هنگامیکه از صلح و هارمونی برای همگان صحبت می کند بیشتر بر دلم نشسته است .


نیما اسماعیل پور (شاعر ، پژوهشگر و مولف کتاب رهایی بی نقص) می نویسد :


بزرگمردی که کلامش از خردی ناب و خالص سرچشمه می گیرد و ھمیشه سعی دارد از زھدان ھستی رازی تازه و با طراوت به دنیا آورد تا به ادراک آدمی تفکری درست و پویا ھدیه کند که این خاصیت بزرگان تاریخ است نکتهء بسیار مھم در سخنان این بزرگوار این است که کمترین و یا شاید ھیچ تناقضی در گفتار وی مشاھده نمی کنیم بی شک پشت پردهء این افکار پرسشگری ھای بسیاری نھفته است که به گفته خود او پرسشگری حس کودکانه ای است که تا پایان زندگی باید ھمراھش داشت .
آدمی تنھا زمانی دربند رویدادھای روزمره نخواھد شد که در اندیشه ایی فراتر از آنھا در حال پرواز باشد . "ارد بزرگ" ...
اندیشه پروازگر است جایی فرودش آوریم که زیبایی خانه دارد . "ارد بزرگ"


مسعود اسپنتمان (پژوهشگر و نویسنده کتاب میهن نامه ی ارد بزرگ) می نویسد :


درباره ی اُرُد بزرگ، گفته ھا بسیارند و ناگفته ھا، بسیارتر
اُرُد بزرگ از آن دسته اندیشمندان است که ریشه ھای بالندگی میھنی خویش را به درستی میشناسد. سپس دل شما را نشانه گرفته و درست به ھمانجا میزند. اُرُد شما را با آنچه از آن برآمده اید آشنا میسازد، روانتان را با خاک میھن می آمیزد و در برآیندی با آسمان آن، عشق به ایران را در ھستی تان روان میسازد.
اُرُد یگانه است؛ این گفته را باور دارم، به سادگی، چون اُرُد، دومی ندارد. او راھی را برگزیده که آمیخته با اسطوره ھا از زمان و زمین فراتر میرود؛ و در این بی زمانی و بی زمینی، تردستی ھایی میکند که شعبده نیست.
اُرُد دلاورانه، ریش سفیدان را به جایگاه برین برمیکشاند و بر دیوانسالاران واپسگرا نفرین میفرستد. او بیش از ھمه ی ما میداند که باختری بودن و خاوری بودن با بھتر بودن یکی نیست، که این را به تجربه و با کار دریافته است ... اُرُد بزرگ ھنوز ھست، با ما می ماند و خواھد ماند، شاید تا ھمیشه؛ پس چه لزومی دارد که زیر تیغ تشریح، اندیشه ای چنان تنومند چون اندیشه ھای اُرُد را واکاویم و از پی و رگ آن نمونه برداریم. شاید بھتر باشد تا با او روان شویم و از چشمه ی زلال اندیشه اش، نھال خویشتن خویش را آبیاری کنیم ..



کتاب سرخ :


آنچه حکیم ارد بزرگ را برای همگان قابل لمس نموده سخنان حکیمانه اوست .





کتاب سرخ مجموعه سخنان حکیم ارد بزرگ است . این جملات به زبان های گوناگون ترجمه و در کشورهای دیگر منتشر شده است . استقبال فارسی زبانان دنیا از جملات قصار و حکیمانه ارد بزرگ ، شگفتی بسیاری را برانگیخته است  روزانه بجز هزاران سایت و وبلاگی که یه اندیشه های حکیم می پردازند ، بسیاری از نشریات و روزنامه های کثیر الانتشار فارسی زبان جملات قصار حکیم را نقل قول می کنند .

 نوشته بسیار جالبی در مورد ابعاد مختلف اندیشه های اجتماعی حکیم ارد بزرگ با عنوان "پدر حکمت اردیسم" نوشته شده است برای دانلود آن اینجا کلیک کنید .






در مورد حکیم ارد بزرگ کتابهای بسیاری نوشته شده است و از آن جمله به موارد زیر می توان اشاره کرد :


کتاب یازده جلدی "بعد سوم آرمان نامه ارد بزرگ "
"فرزانه شیدا" سراینده و نویسنده ایرانی کتاب یازده جلدی "بعد سوم آرمان نامه ارد بزرگ " را نوشته اند ایشان هم اکنون مقیم کشور نروژ هستند .

کتاب "میهن نامه ارد بزرگ"
"مسعود اسپنتمان" نیز کتابی با عنوان "میهن نامه ارد بزرگ" نوشته است .

ترجمه کتاب آرمان نامه ارد بزرگ به زبان فرانسه
کتاب "در جستجوی مروارید سخن"
"شکوهه عمرانی" ، همکار فرهنگی سازمان ملل متحد و همچنین از فعالین اجتماعی سوییس و بخصوص شهر ژنو  نیز توانسته اند کتاب آرمان نامه ارد بزرگ را به زبان فرانسه ترجمه کنند و همچنین کتاب "در جستجوی مروارید سخن" که تفاسیر کوتاه بر سخنان ارد بزرگ است و کتاب جادوی سخن که تلفیقی از سخنان ارد بزرگ و اشعار ایشان است و باز همچنین مجموعه ایی سه جلدی سخنان بزرگان 1 2 3 به زبانهای فرانسوی و فارسی که از سخنان ارد بزرگ و دیگر بزرگان جهان تشکیل شده است را به پایان برسانند .
  


Chokouh DAGHIGH - Christian ZAUGG


شکوهه عمرانی (دقیق ) دبیر و عضو هیئت رییسه بنیاد جهانی ارد بزرگ در حال اهدای ترجمه کتاب آرمان نامه حکیم ارد بزرگ به کریستیان زوگ رهبر حزب دآل کشور سوییس و عضو ارشد شورای شهر ژنو




- "یاسمین آتشی" نویسنده سرشناس داستانهای کوتاه تا کنون در صدها داستان خود از جملات حکیم ارد بزرگ بهره گرفته و می گوید : در مورد اندیشه ها و افکار حکیم ارد بزرگ مطالعات فراوانی داشته ام و به شخصه فکر می کنم ایشان بزرگترین متفکر حال حاضر ایران هستند .



و چند نکته کوتاه در مورد حکیم ارد بزرگ :







تصاویری از حکیم ارد بزرگ (از کودکی تا نوجوانی)



- اجداد پدری او از شهر شیروان و اجداد مادری اش از سران ایل قشقایی شیراز بوده اند .



هنرستان حرفه ای سینا مشهد - تصویر حکیم ارد بزرگ را با زمینه ایی روشنتر می بینید در حالیکه عینک به چشم دارند .



- از کودکی عاشق طراحی ، نویسندگی و تاریخ بود از این رو به هنرستان حرفه ای سینا ی مشهد رفت و خود را در رشته معماری یافت اما هنرستان را نیمه تمام رها کرد چون روح سرکش او را پاسخگو نبود ، پس از آن بدنبال جامعه شناسی رفت و آن را هم رها نمود ، در نهایت ذهنش به حکمت و چرایی زندگی آدمی معطوف شد از آن پس دیگر هیچگاه حکمت را رها ننمود .



- حکیم ارد بزرگ دارای هواخواهان بسیار در رده های مختلف کشورهای آسیای میانه است .


- مردم افغانستان بخصوص تاجیکها و فارسی زبانان ، حکیم ارد بزرگ و اندیشه هایش را بسیار دوست دارند و از دوستی او و "احمد شاه مسعود" می گویند .










- مطلبی در این مورد از سایت پایگاه اطلاع رسانی ائتلاف ملی افغانستان به رهبری دکتر عبدالله عبدالله؛ رهبر ائتلاف ملی افغانستان را با هم می خوانیم :



دوستی احمد شاه مسعود و حکیم ارد بزرگ




در مورد دوستی حکیم ارد بزرگ که بزرگترین فیلسوف و حکیم زنده ایران است با احمدشاه مسعود خیلی نوشته اند و قضاوتهای گوناگون داشته اند عده ایی در افغانستان می گویند احمدشاه مسعود در روزهای تنهایی و سختی پس از حمله طالبان که با سقوط کابل و از دست رفتن بخش زیادی از کشور همراه بود مورد حمایت معنوی ارد بزرگ قرار گرفت و حکیم هدایایی برای او فرستاد که شرح آن در صدها سایت آمده است و مخالفین همانند احزاب کمونیستی نیمه جان فعلی افغانستان و همچنین پشتون های تند روی مورد حمایت پاکستان و امارات متحده عربی که مخالف تاجیک ها و زبان دری و فارسی هم هستند دوستی این دو را نوعی حمایت دولت ایران از جنبش شمال و شخص احمدشاه مسعود دانسته اند .


بهرشکل دوستی نخبگان ایران و افغانستان از دیرباز بوده و هم اکنون نیز هست و کشورهای دشمن ، همانند کشورهای عربی و انگلیس نمی توانند این رابطه را مخدوش و زشت نمایند .





در ادامه این نوشته باید گفته شود : داکتر عبدالله عبدالله؛ رهبر ائتلاف ملی افغانستان ، مطرح ترین شخصیت متنفذ این کشور برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است او از نزدیکترین یاران آمر صاحب شهید احمدشاه مسعود و همچنین شهید پروفسور برهان الدین ربانی است . او از پدری پشتون (قندهار) و مادری تاجیک (پنجشیر) بدنیا آمده است و هم اکنون 50 سال دارد .




در ایران بسیاری بر این اعتقاد هستند که او یکی از نزدیکترین اشخاص به آرمان بزرگ احمد شاه مسعود و حکیم ارد بزرگ است . دکتر عبدالله عبدالله از این جهت محبوبیت بسیاری در بین دولتمردان و همچنین مردم عادی کشور ایران دارد .



- در لغت نامه دهخدا (آنلاین) نوشته است :  ارد بزرگ ( به ضم ا) از مشاهیر برجسته معاصر ایران دارای نظریه قاره کهن و نظریه کهکشان بزرگ اندیشه‌است. زادگاه وی شهر توس نو (مشهد ) می باشد ولی پدر وی از اهالی شیروان بوده است. کتاب آرمان نامه حاوی جملات حکیمانه اوست. او سه اثر هنری زیبا به صورت تابلو که بر کاغذ مومی نقش شده اند دارد که هر سه یک موضوع مشترک را دنبال می کنند به نام " تاجیکستان". او از دوستان نزدیک احمد شاه مسعود وزیر دفاع افغانستان بوده‌است ارد بزرگ در آسیای میانه و بخصوص در بین مقامات و دانشگاهیان افغانستان و تاجیکستان هواداران بسیاری دارد.




- در شهر شیروان (استان خراسان شمالی) به حکیم ارد بزرگ،  بزرگ شیروان می گویند .






- حکیم ارد بزرگ در 4 تیرماه 1392 برای نخستین بار در یک برنامه تلویزیونی شرکت نمود . برنامه « اینجا ایران است » از شبکه جهانی جام جم به تهیه کنندگی عباس یاربی و اجرای فرهاد فخربخش و خوشنویسان میزبان حکیم ارد بزرگ بود ، در این نشست حکیم پیرامون مهربانی سخن گفتند نکته جالب در این برنامه آن بود که شبکه جام جم حکیم بزرگ را با نام شناسنامه ایی ایشان یعنی "مجتبی شرکاء" معرفی نمود حال آنکه کمتر کسی نام اصلی حکیم را می داند . در این برنامه حکیم ارد بزرگ پیرامون مهربانی سخن گفتند اولین جمله ایشان این بود « ایران سرزمین مهر است » و سپس به مهربانی و مهر در تاریخ ایرانزمین اشاره کردند به ادبیات کهن و پر از مهر کشورمان ، به معماری مهربانانه در تعاملات اجتماعی و به ورزش و پوریای ولی و ... اشاره نمودند . حکیم بزرگ گفتند : که ما ترویج غم نمی کنیم و از مهربانی به شادی می رسیم . حکیم در این نشست به این نکته اشاره نمودند که ایرانی ها شرقی نیستند سرزمینمان در میانه و مرکز گیتی است و ما همانند چینی ها و هندی ها تابع احساس و یا همانند غربیها ، گرفتار برخورد خشک عقلانی نیستیم ما احساس و خرد را همزمان با هم داریم و اینجا همه چیز در تعادل است . این منطقه از پامیر تا مدیترانه با فرهنگ ایرانزمین با این نوروز زیبا و مهربانی ها ... برای همین است که ایرانیان در هر جای دنیا وقتی یک هم میهن را می بینند انگار بخشی از وجود خویش را دیده اند و اگر می خواهی ارزش میهن را درک کنی از سفر کرده ارزش آن را بپرس ...
حکیم در ادامه فرمودند : گیتی را در مهربانی می بینم و بیاییم همانند کودکان مهربانی را بی دریغ ارزانی داریم و این حس زیبا را از دست ندهیم .






حکیم ارد بزرگ و دشمنانش :





دشمنان حکیم ارد بزرگ به پنج دسته کلی تقسیم نمود :




1- بهائیت و فراماسون ها (چنانچه در برخورد سایت ویکی پدیا با مقاله حکیم ارد بزرگ مشاهده آن بودیم )



2- تجزیه طلبان ایران ( پان تورکهای ایران و ... ) کسانی که مخالف تحقق نظریه قاره کهن هستند



3- کمونیست های ایران و افغانستان ( هواداران نجیب الله ، بازماندگان حزب وطن افغانستان که کینه دیرینه ایی نسبت به احمد شاه مسعود و تاجیکان دارند ).



4- دوستداران جهانی سازی (کسانی که مخالف نظریه "کهکشان اندیشه" ارد بزرگ هستند و در واقع به دنبال تحقق نظریه دهکده کوچک جهانی می باشند) .



5- دشمنان تاجیک ها و فارس زبانان افغانستان (همانند پشتونهای افراطی افغانستان ، طالبان و هواداران آنها در عربستان ، امارات متحده عربی و پاکستان )






 


- دکتر زهرا طباخی در روزنامه وطن امروز در مقاله ایی روشنگرانه با عنوان : ویکی‌پدیا و کلیدواژه‌های بنیادی که در سایت های  گرداب ، خبرگزاری مقاومت اسلامی ، جهان نیوز نیز باز نشر شد ، نوشت :


نظام استبدادی و استوار بر رویه غلط اندر غلط ویکی‌پدیا تا آنجا پیش رفته که 3 مدیر ارشد بخش فارسی این دانشنامه حقیقت‌ستیز، خود بهایی هستند! کار به آنجا رسیده که این افراد با استفاده از ابزارهای قانونی ویکی‌پدیا به تقویت پان‌ترک‌ها و باقی جدایی‌طلبان در منطقه پرداخته و با حمایت از پشتون‌های افغان و ترک‌های افراطی نظریه پیوستگی کشورهای فارسی‌زبان را به سرعت حذف کرده و به اختلافات قومی و قبیله‌ای در مقالات با امتیاز بالا دامن می‌‌زنند. قضایای حول نظریه فلسفی- تاریخی «اُرد بزرگ» در باب پیوستگی کشورهای فلات ایران یکی از بحث‌برانگیزترین حوادث چند سال گذشته ویکی‌پدیای فارسی است که با ریزش جمع بزرگی از کاربران ویکی‌پدیا خاتمه یافت.






دشمنان حکیم ارد بزرگ در افغانستان :
- بازماندگان کمونیستهای سابق  پیروان نجیب الله نخست وزیر معدوم در حزب وطن افغانستان و بخش پشتون های سنتی نزدیک به امارات متحده عربی و عربستان مهمترین دشمنان حکیم ارد بزرگ در افغانستان هستند  ، آنان حکیم ارد بزرگ را "شیطان بزرگ" می نامند ! و می گویند :



پادشاه شیاطین در ایران کسی نیست جز ارد بزرگ . او مرجع فساد و اختلال در ایران و جهان است. آغشته به جنون تعصب نژادی موهوم و در عین حال از انسانیت بیزار است. نگاه او چنانکه در نظریه قاره کهن اش دیده می شود، آفت بار و پرتعفن است. بسیاری از شیاطین ایران، افغانستان رشد ظاهری خود را مدیون فتنه او میدانستند و میدانند. ارد بزرگ با سخنان و نظریات شیطانیش روح امید و زندگی را از قلب و روح جوانان و نسل امروز ایران و افغانستان پاک نموده در عوض تخم نفرت، کینه، نفاق، شقاق و فساد را کشت میکند  ارد بزرگ دوست رژیم ... ایران دشمن جوانان است.
به این آدرس ها نگاه کنید : [url=http://www.hezbe-watan.com/dokumente/Afghanistan wa Amsaajahaa.htm]سایت حزب وطن افغانستان[/url] ، سایت مصالحه ملی افغانستان ، سایت آزادی





دشمنان حکیم ارد بزرگ در حزب وطن می گویند : ارد بزرگ ، احمد شاه مسعود را ترغیب نموده بود تا افغانستان را دوباره به ایران ملحق نماید دلیل ادعای خود را نیز این جمله شهید احمدشاه مسعود می دانند که گفته بود : « من و ارد زاده یک سرزمین بزرگ هستیم .» کمونیستهای افغانستان می گویند : « نشریات بیشمار از طرف دستگاه ... ایران در وصف بزرگ نمایی و فیلسوف بودن ارد بزرگ این بنیان گذار تفتن و شقاق کشورهای دری زبان و تاجکی زبان افغانستان و تاجکستان چاپ و به مشتریان دائمی اندیشه های این شیطان بزرگ منحیث آئین نامه و دستور ارسال و پست میگردد، که صدها نسخه آن در پنچشیر، بدخشان، خواجه بهاوالدین ولایت تخار، اندراب ولایت بغلان و جوزجان و اکنون کابل، بامیان، هرات، فراه و نیمروز یافت و موجود است و برای نوکرانش قابل احترام و اجرأ است ، دوست نزدیک او با احمد شاه مسعود بود ؟!!! »



(لازم به ذکر است که موسس حزب وطن افغانستان نجیب الله ، نخست وزیر پیشین است که پس از مرگ وی ، همسرش فتانه نجیب سعی دارد با حمله به حکیم ارد بزرگ و دوستدارانش در جنبش شمال افغانستان دوباره حزب وطن را احیاء کند ناگفته نماند که اکثر اعضای کنونی حزب وطن همان زیر دست های نجیب الله در اداره خدمات امنیت دولتی "خاد" می باشند که زمانی با کارکشته ترین کارشناسان شوروی سابق مبارزین راه آزادی افغانستان را شکنجه می کردند)





عمق کینه دشمنان حکیم ارد بزرگ را در جملات زیر می توان دید :
« بی شک ارد بزرگ، برجسته ترین کارشناس و طراح تجزیه افغانستان در حال حاضر در دستگاه ... ایران است که هم ردیف و هم طبق با جنرال حمید گل پاکستانی بوده - تا کنون در دهها کتاب، وجیبه، دستور به اشکال گوناگون به طرح نظریات و افکار او مبنی بر الحاق خراسان افغانستان با خراسان اشغال شده ایران ، تجزیه قسمت های از افغانستان و الحاق آن با ایران و به افغانستان گسیل و ارسال گردیده است- از دوستانش می توان به احمد شاه مسعود ، لطیف پدرام ، بصیر کامجو ، درویش دریا دلی ، رحمت الله بیژند پور ، بشیر بغلانی ، نجم الدین کاویانی ، فرید مزدک ، امان الله استوار ، فضل احمد طغیان ،





پیکارگر ، اسد الله کشتمند ، رسول رهین ، احمد ولی مسعود ، تورن اسماعیل ، مخدوم رهین ، مسعود خلیلی،عنایت الله شهرانی ، خواجه بشی احمد صدیقی ، محبوب الله کوشانی ، واحد فیضی ، نادیه فضل ، همزه واعظی ، دستگیر پنجشیری و جان محمد پنجشیری نام برد»


علی احمد قندهاری از رهبران پشتون های تندرو افغان (نزدیک به امارات متحده عربی) می نویسد :




احمدشاه [احمد شاه مسعود] یک جنایتکار و خائن بود و جماعت در پرده نشین "ارد بزرگ"[حکیم ایرانی] هم فکر می کنند قوم افغان بر می گردد به دونیم صدسال پیش و استانی از ایران می گردند .

علی احمد قندهاری در جای دیگری می گوید : نقشه شوم عوض کردن نام افغانستان به خراسان از زمان مسعود جنگ سالار بیشتر رواج پیدا نموده ، نباید مانند صنف اولی ها با این فرزندان ناخلف افغانستان برخورد کنیم مقاله و تحریر های بسیاری نوشته شده اما فکر می کنم ریشه این حرفها از فریبخوردگان افکار آدمهایی مانند ارد بزرگ باشند باید سارنوالی و ستره محکمهً افغانستان جلو چنین حرکات ماجرا جویانه را بگیرند. محترمان باور کنید این آدم های مرفوع القلم که حرجی بر آنها هم نیست ، می خواهند قوم ما را نابود کنند این قلم ها به بیراهه میروند افغانستان را می خواهند با همه عقده شان از هم بپاشند .






و باز درباره حکیم :



- حکیم و فیلسوف معاصر "ارد بزرگ" Orod Bozorg مطرح ترین اندیشمند و متفکر حوزه تمدنی ایران است ، این حوزه که در نظریه قاره کهن ارد بزرگ به شکلی کامل آمده است عبارتند از : کشورهای ایران ، ترکیه ، پاکستان ، افغانستان ، قزاقستان ، ازبکستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان ، ترکمنستان ، شمال غربی هندوستان ( سرزمین کشمیر ) ، عراق ، سوریه ، لبنان ، قبرس ، جنوبی ترین بخش روسیه در میانه استراخان در شمال دریای خزر تا جنوب اکراین ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان .
حکیم بزرگ معتقد است این بیست کشور باید تحت عنوان یک قاره گرد هم آیند ،  این کشورها می توانند همانند کشورهای قاره اروپا تامین کننده منافع یکدیگر باشند . ارد بزرگ معتقد است نقش ایران در قاره کهن (نامی که او به سرزمین های حوزه تمدنی ایران داده است) می تواند همچون یونان در اروپا به عنوان یک مادر فرهنگی غنی و پربار باشد .
او بر این باور است که آسیا و اروپا قاره کهن را بلعیده اند تا بدین شکل تمدن باستانی و تاریخی ایران زمین و نقش فاخر و تاریخی آن را نادیده بگیرند همچنین قاره کهن به هیچ وجه شرقی نیست ، قاره کهن بخش مرکزی جهان است و شرق و غرب در دو سوی آن یعنی حوزه های تمدنی چین ، یونان و مصر قرار دارند .


شکستن سکوت 14 ساله :

حکیم ارد بزرگ پس از 14 سال ، سکوت خویش را شکست آخرین سخنزانی ایشان مربوط به تیرماه 1376 در آمفی تئاتر شهید بهرامی دانشگاه علم و صنعت ایران بود .


در روز 16 اسفندماه 1390 در دانشگاه گرگان ، حکیم ارد بزرگ در جمع دهها تن از دانشجویان مشتاق دانشگاه گرگان در تالار شهید مطهری در مورد دو نظریه قاره کهن و کهکشان اندیشه و همچنین جشن و بزم نوروز سخنرانی نمودند .




سخنرانی شامل بخش های مهمی بود که تیتروار عبارت بودند از :

- نباید به خود مشرقی بگوییم ایرانیان شرقی نیستند و این اشتباه است .ما آسیایی نیز نیستیم . ایرانیان در مرکز گیتی قرار دارند و شرق و غرب در دوسوی سرزمین ما هستند . او گفت یونان نقش "مادر فرهنگی" اروپا را بر عهده دارد و چین "مادر فرهنگی" آسیا است آسیایی که اکثریت آن را چینی تباران تشکیل می دهند و ایران "مادر فرهنگی" قاره کهن است "قاره کهن" نامی است که حکیم بر حوزه فرهنگی ایران که از پامیر آغاز و تا مدیترانه ادامه می یابد و از شمال به آستارخان در شمال دریاچه خزر و از جنوب به خلیج فارس و دریای ایران (عمان) می رسد گذاشته است .


- حکیم به داستان کشته شدن ایرج اولین پادشاه اساطیری ایران زمین اشاره نمود که توسط دو برادر خود سلم و تور که بر غرب و شرق جهان فرمانروایی می کردند اشاره کرد و گفت از آغاز شرق و غرب بدنبال یورش به سرزمین ما بوده اند و ایران ایرج هم اکنون به 20 کشور تقسیم شده است که باید تحت نام قاره کهن این بیست کشور را دوباره گرد هم جمع نمود تا در برابر زیاده خواهی های شرق و غرب توان ایستادگی داشته باشیم .


- حکیم ارد بزرگ به استفاده از نام جاده ابریشم اعتراض نمود و گفت برای اولین بار این واژه 50 سال پیش وارد ایران شد حال آنکه چین در طی 4000 هزار سال گذشته از همین راه که "راه ایران" است فرهنگ و تمدن ما را گرفته است آیین میترایزم و مهر ما را گرفتند و کنفوسیوس و تائوئیزم از درون آن برون آوردند . شاهنامه ما را گرفته و چهارصد سال پس از فردوسی آن را به زبان چینی ترجمه و در نهایت اسامی را هم چینی نمودند بر رستم ما نام تانگ نهادند و ....
حکیم ارد بزرگ نام جاده ابریشم را سلطه طلبانه و برای تحمیل فرهنگ چینی بر دیگر کشورها دانستند. خواهر خواندگی شهرهای ایران با چین بر اساس این نام را اشتباه دانستند و خواستار تجدید نظر در این مورد شدند .

- دومین بحث حکیم پیرامون نظریه کهکشان اندیشه بود این نظریه نظریه دهکده کوچک جهانی غرب را رد می کند . حکیم معتقد است با این که غرب تصور می کرد با در اختیار داشتن سخت افزار اینترنت می تواند با کوبیدن بر طبل جهانی سازی و دهکده کوچک جهانی قادر خواهد بود فرهنگ خود را بر کل جهان تحمیل نموده و فرهنگ های بومی را نابود کند اما دیدیم که کشورهای گوناگون خیلی زود توانستند فرهنگ بومی خود را به به درون جهان مجازی منتقل نموده و مروج فرهنگ خویش نیز باشند . حکیم ارد بزرگ معتقد است اگر ایران خود را از اینترنت جهانی جدا کند عملا از انتشار افکار جوانان خویش در گستره جهانی جلوگیری کرده است ما قادر خواهیم بود با ترجمه دادهای ملی مان و انتقال سریع فرهنگ خویش به درون جهان مجازی ، غرب و شرق را وادار به کرنش در برابر فرهنگ کهن و تاریخی خویش نماییم .

- آخرین بخش از سخنرانی حکیم به جشن نوروز اختصاص داشت . حکیم گفت نوروز حلقه اتصال اولیه همبستگی سرزمین های حوزه فرهنگی ایران زمین است این روز روز زایش و آغاز است و باشکوهترین روز هر سال است چرا که به تار و پود طبیعت و انسانها متصل است . حکیم ارد بزرگ نوروز و سال خوب و شادی برای همه مردم حوزه فرهنگی ایران آرزو نمودند.

در پایان سخنرانی ، حکیم به سئوالات و پرسش های دانشجویان پاسخ گفتند این همایش با استقبال فوق العاده خوب دانشجویان روبرو شده بود .
برگزار کننده این مراسم انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بود .



حکایت اشتباه عجیب یک ناشر


در چاپ عکس حکیم ارد بزرگ بر روی چاپ کتابهای جبران خلیل جبران !!!




در تصاویر بالا دقت کنید ، آیا چهره حکیم ارد بزرگ با جبران خلیل جبران شباهتی با هم دارند ؟


پرسش اینجاست : پس چرا انتشارات نیک فرجام بر روی جلد کتابهای جبران خلیل جبران  از تصویر حکیم ارد بزرگ !  استفاده می کند ؟!


 چنانچه در تصاویر زیر می بینید بر روی جلد 5 کتاب « ماسه و کف»، «بال‌های شکسته»، «پیامبر و دیوانه»، «پیشتاز» و «اندیشه های نو و شگفت» عکس حکیم ارد بزرگ به جای جبران خلیل جبران به چاپ رسیده است .




برای بزرگتر دیدن تصاویر بر روی آنها کلیک کنید


برای بزرگتر دیدن تصاویر بر روی آنها کلیک کنید


برای بزرگتر دیدن تصاویر بر روی آنها کلیک کنید




برای بزرگتر دیدن تصاویر بر روی آنها کلیک کنید




برای بزرگتر دیدن تصاویر بر روی آنها کلیک کنید

برای بزرگتر دیدن تصاویر بر روی آنها کلیک کنید





واژه های پیش فرض جستجوگر گوگل در مورد حکیم ارد بزرگ



در پی واژه های پیش فرض گوگل در مورد حکیم ارد بزرگ می آید لازم به ذکر است این واژه ها به خاطر بکار گیری بسیار توسط کاربران اینترنتی در سطح دنیا به شکل پیش فرض جستجوگر گوگل در آمده اند . اگر از این پس شما هم به خاطر این واژه ها وارد این سایت شدید می توانید اطلاعات مورد نظر خود را در لینکهای دو طرف این وبنوشت ببینید .





حکیم ارد بزرگ ، ارد بزرگ ، حکیم ارد بزرگ ویکیپدیا ، حکیم ارد بزرگ در کتاب سرخ ، حکیم ارد ، حکیم ارد بزرگ کیست؟ ، حکیم ارد بزرگ که بود ، حکیم ارد بزرگ ویکی ، حکیم ارد بزرگ wikipedia ، سخنان حکیم ارد بزرگ ، سخنان حکیم ارد ، سخنانی از حکیم ارد بزرگ ، حکیم ارد بزرگ ایرانی ، جملات حکیم ارد بزرگ ، حکیم ارد بزرگ کیست ، دیدار با حکیم ارد بزرگ ، حکیم ارود بزرگ ، حکیم ارد ، حکیم ارد بزرگ یا دکتر علی شریعتی ، دشمنان حکیم ارد بزرگ ، دین حکیم ارد بزرگ ، دانلود کتاب سرخ حکیم ارد بزرگ ، دوستان و دشمنان حکیم ارد بزرگ ، اندیشه های حکیم ارد بزرگ ، کتابهای حکیم ارد بزرگ ، قاره کهن ، قاره کهن ارد بزرگ ، نظریه قاره کهن ارد بزرگ ، نظریه قاره کهن ، اهل قاره کهن ، کهکشان اندیشه ، نظریه کهکشان اندیشه ، نظریه کهکشان بزرگ اندیشه ، حکیم اردبزرگ ، بیوگرافی حکیم ارد بزرگ ، جملات ارد بزرگ ، جملات حکیم ارد بزرگ ، جملات قصار ارد بزرگ ، جملات زیبای ارد بزرگ ، جملات عاشقانه ارد بزرگ ، جملات زیبا ارد بزرگ ، جملات فلسفی ارد بزرگ ، بهترین جملات ارد بزرگ ، جملات حکیمانه ارد بزرگ ، جملات کوتاه ارد بزرگ ، جمله های ارد بزرگ ، بهترین جملات ارد بزرگ ، جمله های ارد بزرگ ، جملات حکیمانه ارد بزرگ ، اورود بزرگ ، اورود بزرگ کیست ، OROD ، orod bozorg، orod bozorg wiki ، orod bozorg wikipedia ، hakim orod bozorg ، ارد بزرگ orod bozorg ، sokhanan orod bozorg ، ، great orod ، great orod world foundation ، great orod wiki ، ارد بزرگ و احمدشاه مسعود ، ارد بزرگ و جمهوری اسلامی ، ارد بزرگ سخنان ، ارد بزرگ ویکی پدیا ، ارد بزرگ دانلود ، ارد بزرگ در گرگان ، ارد بزرگ در ویکی پدیا ، سخنان ارد بزرگ در مورد عشق ، دین ارد بزرگ ، ارد بزرگ کیست ، دانلود سخنان ارد بزرگ ، سخنان حکیمانه ارد بزرگ ، کتاب سخنان ارد بزرگ ، سخنان ارزشمند ارد بزرگ ، سخنان زیبای ارد بزرگ ، سخنان بزرگان ارد بزرگ ، سخنان حکیم ارد بزرگ ، سخنان ارد بزرگ ، ارد بزرگ ویکیپدیا ، ارد بزرگ بیوگرافی ، اُرد بزرگ wikipedia ، اُرد بزرگ ، اُرد بزرگ کیست؟ ، ارد بزرگ و احمدشاه مسعود ، مجتبی شرکاء ، مجتبی شرکا ، بزرگ شیروان ، ارد بزرگ شیروان ، ارد بزرگ شریعتی ، ارد بزرگ یا شیطان بزرگ ، ارد بزرگ کی بود؟ ، ارد بزرگ کتاب سرخ ، ارد بزرگ کتاب ، ارد بزرگ کیه ، ارد بزرگ کجاست ، ارد بزرگ کجا زندگی میکند ، گفتار ارد بزرگ ، ارد بزرک کیست ، نام اصلی ارد بزرگ چیست ، ارد بزرگ جملات ، حرفهای ارد بزرگ ، ارد بزرگ پان ترکها ، رازهای ارد بزرگ و پائولو کوئیلو ، پندهای ارد بزرگ ، پاسخ ارد بزرگ ، ارد بزرگ عکس ، عکسهای ارد بزرگ ، فیلسوف ارد بزرگ ، فلسفه ارد بزرگ ، ارد بزرگ کجا زندگی میکند ، ارد بزرگ متولد ، معنی ارد بزرگ ، معرفی ارد بزرگ ، مرگ ارد بزرگ ، ملیت ارد بزرگ ، ارد بزرگ جملات ، ارد بزرگ و احمدشاه مسعود ، ارد بزرگ زندگی نامه ، ارد بزرگ زندگینامه ، آرمان نامه ارد بزرگ دانلود ، ارد بزرگ که بود ، سن ارد بزرگ ، بنیاد جهانی حکیم ارد بزرگ ، پاسخ های حکیم ارد بزرگ، کیم ارد بزرگ ، عکس حکیم ارد بزرگ ، تاریخ تولد حکیم ارد بزرگ ، سایت رسمی حکیم ارد بزرگ ، سایت حکیم ارد بزرگ ، اندیشه های حکیم ارد بزرگ ، عکس حکیم ارد بزرگ ، زندگی نامه ارد بزرگ ، ارد بزرگ زندگی نامه ، زندگی ارد بزرگ ، زادگاه ارد بزرگ ، داستان ارد بزرگ ، وبلاگ ارد بزرگ ، سایت ارد بزرگ ، ارد بزرگ بیوگرافی ، اثار ارد بزرگ ، استاد ارد بزرگ ، اشعار ارد بزرگ ، اندیشه های حکیم ارد بزرگ ، حکیم ارد بزرگ ایرانی ، ارد بزرگ و اسلام ، ارد بزرگ زنده است ، تولد ارد بزرگ ، تلفظ ارد بزرگ ، تصویر ارد بزرگ ، تحصیلات ارد بزرگ ، نام ارد بزرگ ، نظریه ارد بزرگ ، نظریات ارد بزرگ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد