تصاویر زیبا . عکس های سریال امپراطور دریا . سرزمین بادها

تصاویر زیبا . تصاویر زیبا . سرزمین بادها . yangom . یانگم . سرزمین بادها . عکس جانگهوا . عکس های بانو جمی . عکس های یانگوم . تصاویر سریال دختر امپراطور . عکس های سریال امپراطور دریا . عکس های یانگم . جانگهوا . عکس هاجین . 11,468,960

تصاویر زیبا . عکس های سریال امپراطور دریا . سرزمین بادها

تصاویر زیبا . تصاویر زیبا . سرزمین بادها . yangom . یانگم . سرزمین بادها . عکس جانگهوا . عکس های بانو جمی . عکس های یانگوم . تصاویر سریال دختر امپراطور . عکس های سریال امپراطور دریا . عکس های یانگم . جانگهوا . عکس هاجین . 11,468,960

درخواست رسمی مرد اصفهانی برای تغییر نامش به جومونگ !!!

سایت خبری تابناک به نقل از روزنامه اعتماد نوشت : درخواست یک ایرانی برای تغییر نام به جومونگ

 - مردی با مراجعه به دادگستری اصفهان خواستار تغییر نامش به جومونگ شد. هفته گذشته کارمندان دادگستری استان اصفهان دادخواست عجیبی را مورد بررسی قرار دادند که طی آن مردی خواستار تغییر نامش به جومونگ شده بود که این مرد میانسال که متاهل و دارای چند فرزند است علاقه زیادی به سریال های تلویزیونی به خصوص افسانه جومونگ دارد و مصرانه خواستار تغییر نامش است...

تحلیل گران عرصه رسانه معتقدند فیلم ها و سریال های تلویزیونی قسمتی از روح و روان اشخاص یک جامعه خواهند شد و در نهایت می توانند موجب رشد و همچنین در صورت بار منفی آن ها می توانند افت فکری جامعه را در پی داشته باشند .


http://img.news.yahoo.co.kr/picture/e7/20061018/e720061018_27630092.JPG


در نبود فیلمهای بومی ایده آل در سیمای ملی مردم علاقه عجیبی به سریال های کره ایی پیدا نموده اند در ادامه خبر تابناک آمده است : بررسی های اولیه نشان می دهد این مرد از نوعی اختلال شخصیت رنج می برد و هر بار با پخش سریال های تلویزیونی تحت تاثیر آن به تقلید رفتار شخصیت های آن می پردازد. او چند سال قبل نیز همزمان با پخش سریال روزی روزگاری در اقدامی مشابه خواستار تغییر نامش به مرادبیک شده بود. بنابر این گزارش پیش از تنظیم دادخواست از سوی این مرد مسوولان مرکز ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری اصفهان به گفت وگو با وی پرداختند تا شاید او را از این کار منصرف کنند اما این مرد ضمن رد توصیه ها خواستار پیگیری پرونده اش شده است.

آنچه می توان از همین چند خط خبر تابناک متوجه شد این است که سریال ها و فیلمهایی که پس از روزی روزگاری پخش شده است هیچ گاه نتوانسته اند آن شور و حرارت تغییر نام را در این مرد بوجود آورد حال آنکه تم آن داستان روایتگری بومی بود و تم افسانه جومونگ هم بومی کره است .

نکته ایی که باید به آن توجه کرد این است که پس از سریال روزی روزگاری با بازی جاودانه خسرو شکیبایی و ژاله علو تا کنون سریال های ایرانی نتوانسته اند موج آن سریال و سریال افسانه جومونگ را ایجاد کنند . حال آنکه دهها سریال بسیار پر هزینه از آن زمان تا کنون توسط رسانه ملی ساخته شده است . که تقریبا همه آنها تم مشترکی داشته اند . سریال هایی همانند حضرت یوسف و مواردی که لازم به یاد آوری نیست .

آنچه بیش از پیش باید  مورد توجه برنامه سازان صدا و سیما قرار گیرد پرداختن به موضوعات بومی و تاریخی مردم ایران است .

نکته مهم و جالبی هم در مورد سریال افسانه جومونگ وجود داشت و آن کپی بخش از این سریال از روی تاریخ کشورمان می باشد سایت خبری تابناک پیشتر نوشته بود :
سریال افسانه جومونگ (ساخته کشور کره جنوبی) در واقع بخشی از تاریخ ایران را ربوده است. آنها نام ارمنستان را لاک گرفته و بر آن سرزمین «بویو» گذارده‌اند فرمانروایی ایران را هم سلسله «هان» نامیده‌اند. در تاریخ سلسله (هان) سواره نظام زره‌پوش وجود ندارد این سواره نظام بنا بر همه اسناد تاریخی مربوط به ارتش پارت ایران بوده است. وقتی از درگیری دولت هان با یاغیان صحبت می‌شود و بدین خاطر، بویو دست به حمله به مناطق اطراف خود می‌زند، در واقع زمانی است که فرمانروایی ایران با یاغیان هوسپائوسینس (شورشگر تازی) و گوردی ین، آدیابن و اُسرائن در باختر و سکاییان در خاور مشغول جنگ است در ضمن مهمترین نکته آنکه گرفتن گروگان از خاندان نافرمان نسبت به فرمانروایی تنها در ایران باب بوده است مهرداد پادشاه اشکانی در ارمنستان (بخاطر آنکه بی طرفی کشورش را زیر پا گذارده و از رومیان حمایت نمود) وارد کارزار شده و آرتاواز شاه ارمنستان را فرمانبردار خویش نمود و تیگران پسر آرتاواز را به عنوان گروگان به پارت فرستاد. رویدادهای بعدی باعث مداخله دوباره ایران شد و ارتش پارت، تیگران را به عنوان شاه بر صندلی پادشاهی به جای آرتاواز قرار داد. کشور بی ریشه کره با استفاده از تمثیل‌های ایرانی برای خود تاریخ می‌سازد در سریال یانگوم نخستین رستم زاد (سزارین) را به یانگوم منتسب کردند و حال در دل تاریخ اشکانی ما برای سرزمین چوسان خود هویتی حماسی می‌سازند. باید با هزار درد افسوس گفت به خاطر عدم توجه رسانه‌های مسئول نسبت به هویت و تاریخ ملی ایران کشورهایی نظیر کره بجای ما، آنها را به نام خود نموده و در نهایت ما می‌مانیم و مشتی تاریخ غیر ایرانی!
به قول «ارد»، بزرگ اندیشمند و متفکر ایرانی: سرزمینی که اسطوره‌های خویش را فراموش کند به اسطورهای کشورهای دیگر دلخوش می‌کند فرزندان چنین دودمانی بی پناه و آسیب پذیرند.


امیدواریم با توجه بیشتر رسانه ملی به مضامین ملی و بومی کشور عزیزمان شاهد رشد باورهای ملی و میهنی مردم کشورمان باشیم .



منابع :

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=59617

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=46716


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد